טעויות צילום נפוצות וכיצד להתגבר עליהם

יש לך DSLR שלך ואתה נרגש לבדוק את זה. יכול להיות שיצאת בימים הראשונים או אולי בשבועות הראשונים ואז פתאום ההתרגשות מתכלה. למה?
כי נראה שאתה לא משיג את מה שאתה רוצה מה- DSLR האדיר שלך, נכון? ייתכן שבילית אינספור שעות במכללה, במשרד או בבית שלך בחיפוש אחר DSLR הטוב ביותר שיכול לצלם את התמונות הטובות ביותר שאתה רוצה. כל המאמצים שלך הלכו על הוורד ויש לך פיגור מתסכל של עבודתך בפועל.

בפעם הבאה שאתה מרגיש תסכול כזה מהצילום שלך זכור את הציטוט הזה:
“אתה לא תצליח ללמוד רק אם לא תלמד מכישלון.” – סטלה אדלר, אמנות המשחק
אז היכונו ללמוד על 10 טעויות הצילום הנפוצות שאולי ביצעתם וכיצד להתגבר עליהן.

• איזון לבן לא נכון (WB)

הטעות בראש ובראשונה היא קביעת איזון לבן לא נכון. אנו רואים לבן כלבן בכל תנאי התאורה, אך המצלמה לא. עליך להנחות את המצלמה לדעת את מקור האור של הסצנה הנוכחית שאתה מצלם.

תגיד שאתה יורה באור יום; אם תגדיר את האיזון הלבן של המצלמה למעונן אז הסצנה תהיה יצוקה כתומה. מצד שני אם אתה מצלם באור מעונן והמצלמה איזון לבן מוגדר לאור יום אז למקום יהיה גוון כחול.

הנה דרך קלה לזכור זאת:

• הגדרת טמפרטורת איזון לבן (K) = מקור אור בפועל = ללא יציקה
• הגדרת טמפרטורת איזון לבן (K) <מקור אור בפועל = יציקה כחולה • הגדרת טמפרטורת איזון לבן (K)> מקור אור בפועל = יציקה כתומה

פתרון: הגדר את איזון הלבן הנכון בשטח או צלם במצב RAW. אם אתה מצלם RAW, יש לך אפשרות לקבוע את האיזון הלבן הנכון בעיבוד לאחר העיבוד.

• דגשים חשופים מדי

זכרו שהטווח הדינמי של העיניים שלכם גדול בהרבה מהטווח הדינמי של המצלמה. טווח דינמי הוא היחס בין האלמנטים הבהירים ביותר לאלמנטים הכהים ביותר בסצנה.

יתכן שתראו את הפרטים באזורים בהירים יותר וכהים יותר, אך המצלמה לא תוכל להקליט את הפרטים הללו. כצלם, באחריותך לבצע חשיפה נעימה לעיני הצופה.

בני אדם רגישים יותר לדגשים מאשר הצללים. הדגשים שלא נחשפו יתר על המידה (טלאים לבנים בתצלום) אינם מקובלים יותר בעינינו מאשר צללים לא-חשופים (טלאים שחורים).

פתרון: חשוף את נקודות השיא כך ששום דבר לא יחשף יתר על המידה, אלא אם כן אתה עושה זאת בכוונה. כמעט לכל DSLR יהיה מחוון מהבהב (אזהרת הדגשה, הנקראת גם פשוט The Blinkies) המציגה אזורים שנחשפו יתר על המידה בתצלום שלך על צג ה- LCD במהלך הפעלת התמונה.

אם יש מצמוץ, המשך בצע פיצוי חשיפה (תת-חשיפה לסצנה בכמות הנדרשת) כדי להשיג את הזכות.

• נושא במרכז

זו נטייה שכיחה של צלם מתחיל לשמור על הנושא במרכז המסגרת, מה שמניב קומפוזיציה משעממת וסטטית. לצופה אין שום דבר אחר לחפש אחר העין שלו עוברת ישר לנושא והיא תקועה שם.

פתרון: השתמש בכלל השלישי והרחיק את הנושא מאמצע המסגרת. נושא לא מרוכז הופך את הצילום למרחב דינמי ולא אחיד יוצר עניין.

• פוקוס שגוי

לא משנה כמה טוב התצלום שלך מבחינה טכנית, אם המיקוד לא מספיק חד, אז התצלום שלך לא עובד. נושא העניין העיקרי צריך להיות בפוקוס חד, אחרת הצופים יסיחו את דעתם ולא ימצאו נקודה לנוח בתמונה.

אנו רואים עצמים חדים במציאות ולכן אנו מצפים מהם (לפחות אחד) להיות בפוקוס חד כדי שיהיה הגיוני כלשהו.

פתרון: הקפד לבדוק את המיקוד על ידי התקרבות לנושא לאחר צילום (תכונת זום במצב הפעלה). וודאו שיש מספיק אור או צבע ניגודיות בין הנושא לרקע, כך שמיקוד אוטומטי יוכל לנעול את המיקוד כראוי.

אם אתה עושה דיוקן, אז התמקד בעיני האדם (או הציפור או היונק), כי הצופה צריך ליצור קשר עין.

• מרחב נשימה

זה די מקובל למלא את המסגרת בנושא האהוב עליך כך שהוא ייראה גדול במסגרת. אך באיזו תדירות מרגישים שהם נלחצים במסגרת? הם נראים חנוקים כי אין מקום לזוז, תשכחו מהתנועה אין מקום לנשום!

לפעמים יהיה מספיק מקום סביב הנושא, אבל בכיוון הלא נכון – שגם זה לא טוב.

פתרון: שלטון השלישי הוא טכניקת הקומפוזיציה הטובה ביותר שעוזרת לך לתת מספיק מקום סביב הנושא. חשוב על גבול התמונה כקופסה סמויה שאין בה אוורור, אתה לא רוצה שהנושא החביב עליך יחנק.

• רקע עמוס

זו כנראה הטעות הנפוצה מכולן. למה? כי, זו נטייה נפוצה להצטלם ברגע שאתה רואה משהו יפה או מעניין. אז מה לא בסדר עם זה אתה יכול לשאול.

שום דבר. אך האם שמתם לב לרקע? כנראה שלא. אתה כל כך המום מהנושא, שאתה כמעט ולא שם לב לשום דבר סביבו.

רקע עמוס או מפריע ממלא את התפקיד העיקרי בהרס צילומים.

פתרון: הצילום האמיתי מתחיל לאחר שבוחרים את הנושא. לאחר שעשית זאת, תשכח מזה. שימו לב לשאר הסצנה; כלול רק את הדברים המשלימים את הנושא שלך ואינם כוללים את כל השאר.

אופק משופע

טעות נוספת שאני רואה לעתים קרובות למדי היא שאופק אינו מושלם. זה דבר כל כך פשוט שיש לשים לב אליו, אך עדיין עומס שלם של צילומים מטה אופקים.

איך אתה יכול לפספס את זה? הצופים חשים אי נוחות כשהאופק מוטה. זה מציין גם כי הנושאים האנכיים צריכים להיות בניצב לקרקע. אדם, בניין, ציפור או עץ המוטים לצד אחד הופכים אותם לפגיעים לנפילה (אלא אם כן הם כמובן מוטים במציאות כמו המגדל הנטוי של פיזה).

פתרון: השתמש בכיסוי הרשת בזמן ההלחנה בשטח, או תקן את האופק באמצעות הכלי Crop and Straight (שלב חיתוך ויישור) בשלב שלאחר העיבוד. מצא נושא בסצנה / צילום שצריך להיות אופקי או אנכי במציאות, והשתמש בו כהפניה כשאתה מיישר את התמונה.

מחשבות אחרונות

עדיין מחכה לשמוע עוד?

קדימה ותקן את הטעויות עכשיו. תראה את עצמך הופך לצלם טוב יותר כשתשתלט על הטעויות הנפוצות הללו.

בהצלחה!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *