מהו “לאחר עיבוד” בצילום?

לאחרונה קצת על ידי באג הצילום ותהה מה זה עיבוד לאחר? הנה ההגדרה לצלם מתחיל.

מוגדר לאחר עיבוד

הנה הניסיון שלי להגדיר מהו עיבוד לאחר הצילום:

שימוש בתהליך לשינוי תמונות ממה שנלכד במצלמה או קרוב יותר למה שראינו עינינו, או כדי לשנות את התמונה באופן אומנותי.

ישנו מונח עכשווי נוסף שמשמש שם נרדף לעיבוד פוסט בתדירות גבוהה מאוד. למעשה החל משנת 1992 נוספה הפועל “פוטושופ” רשמית למילון האנגלי בגלל התדירות שבה הוא משמש כמונח במקום “עיבוד שלאחר עיבוד”. אז כך מגדיר Merriam-Webster “פוטושופ”:

פועל מעבר
: לשנות (תמונה דיגיטלית) עם תוכנת פוטושופ או תוכנות אחרות לעריכת תמונות במיוחד באופן שמעוות את המציאות (כמו למטרות מתעתעות במכוון)

ברור שאני מעדיף את ההגדרה שלי. אני לא אוהב את הקונוטציה השלילית בסוף ההגדרה המילונית – יש הרבה עבודות יפות ואומנותיות שנעשות בפוטושופ בלי הכוונה הכי פחות מטעה. זה נכון גם שאחרי העיבוד לצילום נעשה לעתים קרובות מאוד מבלי להשתמש במוצר התוכנה של פוטושופ של אדובי בכלל.

אני יכול בהחלט להבטיח שכל צילום שהתרשמת ממנו בעשור האחרון עבר עיבוד לאחר. בטח, צלם טוב יפיק יותר מהמצלמה מאשר מישהו שלא יודע להשתמש בה, אבל לאחר העיבוד הוא חלק גדול מאוד ממה שהופך את הצלם היום.

בְּסֵדֶר. בסדר גמור. כמה הגדרות כאן, אך עדיין אינן ברורות עוד יותר מה המשמעות של פוסט-עיבוד לצילום? במילים הפשוטות ביותר, השימוש בתוכנה במחשב כדי לשנות תמונה. יש המון דרכים וסיבות לעשות זאת.

טכניקות תלויות לאחר עיבוד

אני חושב שהליכה בכמה טכניקות צילום המסתמכות על עיבוד לאחר מכן היא הדרך הטובה ביותר לעזור לך להבין מה זה. אלה נושאים די מעורבים, אבל אלה טכניקות בהן צלמים משתמשים בידיעה שהם יעבדו לאחר העיבוד של הצילומים. היצמד איתי וזה יהיה שווה את זה.

ירי גולמי

אפילו כמתחיל חדש מאוד, סביר להניח שכבר נאמר לך שאתה צריך “לצלם RAW.” מסיבה טובה, חלק טוב מהצלמים (מקצוענים ותחביבנים) מצלמים RAW. כצלם תחביב אני מצלם RAW אבל אני ממליץ למתחיל לצלם JPEG או JPEG + RAW עד שהם ירגישו יותר בנוח במשולש החשיפה.

כאשר צלם יורה RAW הם עושים זאת בידיעה שהם יעשו לאחר עיבוד בתמונות שצולמו. אתה יכול לחשוב על תמונות גלם שדומה למתן בשר המבורגר גולמי שצריך לבשל, ​​בעוד ש- JPEG דומה למסירה של המבורגר מבושל לחלוטין שבושל בדיוק באותה צורה בכל פעם (דגמי מצלמה רבים מאפשרים לך לבחור בין זוג מתכונים). בטח, תוכלו להוסיף דברים להמבורגר המבושל במלואו כדי לשנות את הטעם, אך האפשרויות פחותות מכיוון שהבישול נעשה.

החיישנים האלקטרוניים במצלמות הדיגיטליות הנוכחיות שלנו הם די מדהימים, אך רחוקים מאוד מלהיות מושלמים. הם משתפרים משמעותית עם כל דור חדש, אך האות היוצא מהם אינו “נקי”. חלק מהטכנולוגיה החשובה שיש במצלמה שלך היא האלגוריתמים שנבנו במיוחד כדי לפצות על כך. כאשר משווים JPEG לתמונת RAW שלא מעובדת, ה- RAW נראה “רך” (מעט לא ממוקד או חסר פירוט), “שטוח” (ההבדל בין שחור לבן אינו גדול כמו שצריך, הצבעים הם משוחרר) ויש לך בעיות אחרות שצריכות לתקן.

גם אם הגדרות המצלמה מושלמות לחלוטין לצילום, הנתונים הגולמיים של החיישן מחייבים לבצע עבודה מסוימת כדי שהיא תהיה הטובה ביותר שהיא יכולה. כאשר מצלמים JPEG המצלמה עושה זאת בשבילכם בדרך שנקבעה מראש שלא ניתן להפוך אותה. בעת צילום RAW הצלם צריך (או יגיע) לעשות זאת במחשב. בישול זה של תמונת RAW באמצעות תוכנה במחשב הוא סוג אחד של עיבוד לאחר.

טווח דינמי גבוה (HDR)

סוג אחר של צילום שנעשה, בידיעה מראש שהתמונות יעובדו לאחר עיבוד, הוא דבר שנקרא טווח דינמי גבוה (HDR). למרבה הצער, הטווח הדינמי מסובך דיו, והוא צריך להיות מאמר עצמו, כזה שאני הולך להוסיף כאן בקרוב ב improphotography.com, אז היזהרו. מכיוון שמאמר זה אינו קיים עדיין, הרשו לי לנסות להסביר אותו בכמה משפטים רק כדי שתבינו מדוע יתכן שתצטרכו לבצע מעט עיבוד כדי להתמודד עם סצינות עם טווח דינאמי גבוה.

מרשים וגמיש כמו החיישנים במצלמות שלנו, העין האנושית עדיין מדהימה משמעותית. ברצינות, ככל שאני לומד יותר על צילום, אני מתרשם בדיוק עד כמה עינינו מגניבות. הדרך הקלה ביותר להסביר טווח דינמי היא לחשוב על הזריחה או השקיעה האחרונה עוצרת הנשימה שראית. להזכיר

כמה זה היה מדהים? זוכר את הצבעים הבהירים והחיוניים? האם ניסית לתפוס את הרגע בעזרת תמונה? כיצד השווה התצלום למה שראית?

אני בטוח שהתשובה היא שהתמונה אפילו לא הייתה קרובה למה שראית בעיניים. העיניים שלנו מדהימות ביכולתן לתפוס מגוון רחב מאוד של אור, או לפחות לעבור בין בהיר לחושך כל כך מהר שזה מרגיש שאנחנו יכולים לקחת את כל זה. האמת היא שמצלמה לא יכולה לתפוס את אותו טווח אור העיניים שלנו יכולות להתמודד. יש הבדל גדול מדי בין החלקים הבהירים והכהים ביותר בשקיעה כדי שהמצלמה תצלם את כל זה. כאשר יש הבדל גדול באמת בין בהיר לחושך (צלמים אומרים “מדגישים” עבור בהירים ו”צללים “עבור כהה) הסצינה מתייחסת לבעלת טווח דינמי גבוה.

יש הרבה יותר טווח דינמי מזה, אבל אני מקווה שתשיג את הרעיון. ראית בעצמך עד כמה מוגבלת המצלמה שלך בניסיון לתפוס את הטווח הדינאמי המלא של סצנת זריחה או שקיעה. אבל מה עם התמונות המדהימות שראית באינטרנט בהן הזריחה או השקיעה נראות הרבה יותר כמו מה שראית בעיניים? לאחר עיבוד!

ישנם טריקים שהצלמים יכולים לעשות כדי לפצות על העובדה שהמצלמה לא יכולה באמת להקליט את כל האור בזירה. המצלמה כן משנה. המצלמות מדורגות למעשה על יכולתן לתפוס טווח דינאמי (החיישנים במצלמות ניקון מנצחים כאן כרגע). למעשה, זהו אחד ההבדלים הגדולים ביותר בין מצלמת הסמארטפון שלכם לבין מצלמה דיגיטלית טובה באמת. אבל אפילו המצלמה הדיגיטלית הטובה ביותר לא יכולה להשיג את הכל – לפחות עדיין לא.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *