טיפים לשלוט במיקוד אוטומטי ולהעלאת קצב ההתאמה שלך

אני מאמין בתוקף שצילום הוא משחק של סנטימטרים. אז היום אשתף אתכם במה שלמדתי על שליטה בירי פוקוס אוטומטי במגוון מצבים קשים.

מספר 1. פוקוס אוטומטי רציף

הידיעה מתי להשתמש ברצף (למשל AF-C ו- AI-SERVO) או יחיד (a.k.a. AF-S ו- Single Shot) היא הצעד הראשון לשלוט במיקוד אוטומטי.

מיקוד אוטומטי יחיד נהדר לנושאים דוממים. הסיבה לכך היא שפעולת המיקוד האוטומטי תיפסק כאשר המצלמה תאשר מיקוד אוטומטי בנושא תחת נקודת המיקוד. אז אתה חופשי להרכיב מחדש בזמן שהנושא בפוקוס (כל עוד המרחק ביניכם לא ישתנה).

מצד שני, מיקוד אוטומטי רציף ימשיך לנסות להתמקד בכל נושא שנמצא תחת נקודת המיקוד שנבחרה. נושאים נעים מושלמים למצב זה. נושאים שעדיין עשויים לגרום למיקוד אוטומטי רציף “לצוד”, מכיוון שהוא ממשיך לחפש תנועה במקום שאין. זה יכול לגרום לתמונות של מיקוד.

זה גם לא הבחירה הטובה ביותר לצילום “מיקוד וחיבור מחדש” – אלא אם כן אתה עובר למיקוד אוטומטי של לחצן חזרה (ראה בהמשך). הסיבה לכך היא שכשאתה מעביר את המצלמה כדי להרכיב מחדש, נקודת המיקוד כבר לא תהיה במקום שאתה רוצה להתמקד בה.

מספר 2. מעבר למיקוד אוטומטי של כפתור הגב

הפעלת התריס והפעלה / עצירה של מיקוד אוטומטי הם פונקציות שונות מאוד, אז מדוע יש לחצן אחד לבצע את שניהם?

למדתי לראשונה על טכניקת המיקוד האוטומטי של הכפתור האחורי מתוך הספר הצלם הנלהב. שלט במיקוד אוטומטי על ידי הקצאת פעולות מיקוד אוטומטי לכפתור שאינו שחרור התריס.

בכך שאאפשר לי לשלוט בהפעלה של מיקוד אוטומטי, אני מסוגל להשתמש ביעילות בפוקוס ולחשוב מחדש את הטכניקה גם במצב של מיקוד אוטומטי רציף. הסיבה לכך היא שאני יכול ללחוץ על כפתור הגב כדי להתמקד ואז לשחרר אותו כדי להפסיק את פעולת המיקוד האוטומטי. אם אחשוב מחדש לאחר שחררתי את הכפתור, המיקוד לא ישתנה.

זה יכול להיות קשה להשיג את התזמון נכון לעברכם במהירות. השימוש ב- AF-ON מאפשר לך למקד מיקוד אוטומטי רציף ויחיד בו זמנית.

מספר 3. מצב פוקוס החלפה מהירה

היכולת לשנות בין פוקוס אוטומטי רציף עם כפתור אחד זה מחליף משחק.

בנוסף למיקוד אוטומטי של לחצן אחורי, התאםתי את מצלמות ה- Canon שלי כך שכפתור התצוגה המקדימה של עומק השדה יעבור בין מצבי AI-SERVO למצב SINGLE באופן מיידי. זה נותן לי דיוק רב יותר כאשר הנושא שלי לא משנה את המרחק שלו מהמצלמה (אפילו אם הם עדיין זזים).

לצערי, לא מצאתי דרך לעשות זאת במצלמות הניקון שלי. יש להם כפתור שיהיה מושלם לכך, אבל עד כמה שהצלחתי להבין, אתה יכול לשנות רק בין השניים על ידי לחיצה על הכפתור ושימוש בחוגת פקודה.

זו הסיבה שאני מאמין שארגונומיה חשובה יותר משיקולים אחרים בבחירת מצלמה.

מספר 4. מטרה לניגודיות

מצלמות אוהבות להתמקד בעצמים שיש להם ניגודיות. זה יכול להיות ניגודיות בעצם עצמו, או באופן בו האור פוגע בעצם (או בשניהם).

לדוגמה, אני מתקשה לעקוב אחר ההתמקדות בבגדים שהם צלילים קבועים בצל. עם זאת, בגדים עם דפוס של אורות וקללות קלים – במיוחד דפוסים בשחור לבן.

מספר 5. השתמש רק בנקודות חוצה סוגים

מצלמות היום מגיעות עם הרבה נקודות מיקוד אוטומטי (153 הוא הרשומה הנוכחית ב- Nikon D5) – הכל לא, כל הנקודות נוצרות שוות. נקודות חוצה סוגים רגישות הן אופקית והן אנכית, מה שהופך אותן ליותר מדויקות.

אני מותאם אישית את המצלמות שלי כך שאבחר רק בנקודות המיקוד האוטו-צולב. זה מאפשר לי לעבור לנקודה שאני רוצה מהר יותר באמצעות הג’ויסטיק תוך אמון שאביא את הצילום למיקוד.

לאמיתו של דבר, גם אם היה ברשותי ה- D5 עם 99 נקודות חוצה סוגים, לא הייתי רוצה להיות מסוגל לבחור כל נקודה. זה רק כדי שאוכל להחליף את הנקודות מהר יותר. מדוע אני מחליף נקודות? זה כדי שאוכל למזער את המיקוד שלי ולחבר מחדש את המרחק (להלן).

מספר 6. צמצם פוקוס / חיבור מחדש

מכיוון שלעתים קרובות אני יורה בעומק שדה רדוד, חשוב שאמזער את המרחק שאחדש. הסיבה לכך היא שהחלבה מחדש משנה למעשה את זווית מישור המיקוד שעלולה לגרום לנושא להיות מעט קדמי או אחורי. זה חשוב במיוחד במרחקים קרובים.

אז אני צריך לבחור נקודת מיקוד הקרובה ביותר לחלק מהנושא שאני רוצה בפוקוס. בדרך זו אני מערמת את הסיפון לטובתי.

מספר 7. בחר את נקודת המרכז

מה? האם לא סתם אמרתי שאני מחליף נקודות מיקוד? אני עושה זאת, למעט כשאני מתמודד עם סיטואציה שבה המצלמה עשויה להתקשות במיקוד. דברים כמו:

• תרחישים עם אור נמוך
• נושאים עם תאורה אחורית
• נושאים מהירים
• נושאים הנעים באופן בלתי צפוי
• נושאים קטנים במסגרת גדולה

בכל המקרים האלה אשתמש בנקודת המיקוד המרכזית מכיוון שהיא המהירה והמדויקת ביותר. הסיבה לכך היא שלעתים קרובות הוא סוג צלב כפול, כלומר הוא רגיש לקווים אלכסוניים אנכיים, אופקיים ושני.

לאחר מכן אחצור לתפקיד כדי לקבל את ההרכב שאני רוצה.

מספר 8. מוקד מוקדם

התמקדות מקדימה באזור שאתה יודע שהנושא שלך יעבור מועילה במספר מקרים:
• כשאתה קשור לקומפוזיציה ספציפית ואינך יכול לעקוב אחר יעד נע דרך המסגרת
• אם אתה יודע שהנושא שלך יעבור ליד אובייקט נייח במסגרת
• כאשר הנושא שלך קטן ורחוק מהמצלמה
• אם הנושא שלך נע במקביל למישור המיקוד (ראה להלן)

העצה שלי לטכניקה זו היא להשתמש בצמצם קטן יותר כדי להגדיל את עומק השדה שלך. כמו כן, יעד מיקוד יכול להועיל כאן.

מספר 9. שמור על תנועות במקביל

כידוע, מטוס המיקוד מקביל לגב המצלמה ונמתח על כל המסגרת. זה מקביל לחיישן במצלמה, ובניצב לכיוון בו העדשה מפנה.

אני משתמש בזה לטובתי על ידי מיקוד מוקדם במרחק מסוים כדי ליצור את מישור המיקוד שלי. לאחר מכן אני נושא את הנושא שלי לעבור על המסגרת במרחק זה ובתור עם מישור המיקוד.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *