טכניקות צילום ניסיוניות

למתחילים ישנן טכניקות צילום ניסיוניות רבות שיכולות להגשים את הרצון להיות מקוריים ויצירתיים מבלי לדרוש מאמץ רב מדי. עבור הצלם המתובל יותר, ישנן טכניקות צילום ניסיוניות בהן ניתן להשתמש – כולל טכניקות פיתוח לחושך – כדי להחיות את עבודתן. המשך לקרוא בכדי ללמוד עוד אודות שיטות עיבוד במצלמה, מצלמה ושיטות עיבוד בהן ניתן להשתמש כדי ליצור צילומי ניסוי.

ישנן דרכים רבות שצלמים יכולים לצלם סצנה כמו שהם רוצים. חובבים פשוט נותנים לדברים להיות ולצלם, בעוד המקצוענים מעדיפים להזרים את הסגנון והחוש היצירתי שלהם לתמונות שהם מצלמים. זה עניין של צילום ניסיוני.

צילום ניסיוני מוגדר
במונחים הפשוטים ביותר האפשרי, צילום ניסיוני מתואר לעתים קרובות כשימוש בטכניקות אלטרנטיביות. צלם העושה צילום ניסיוני משתמש בטכניקות שאינן נפוצות בצילום הרגיל או בצילום דיגיטלי.

צילום צילום ניסיוני יוצא אחרת; ייחודי. זו יכולה להיות סצנה פשוטה של ​​אם ובנה מדברים כי הצלם הפך למשהו יותר משמעותי או מעורר מחשבה בגלל התהליך האלטרנטיבי בו השתמש בכדי לצלם את התמונה.

מה שיוצא הוא תמונה עם מספר נגיעות אישיות המבוססות על הבנת הצלם את המצב או הסצנה. זה בעצם כמו להתנסות בסצנה כדי לשפר אותה.

תת-סוגים
ניתן לחלק את הצילום הניסיוני לסוגי משנה שונים, כל אחד מהם מוגדר על ידי הטכניקה בה הוא משתמש או מחבק.

סוגי טכניקות צילום ניסיוניות
ניתן להגדיר טכניקת צילום ניסיונית ככל דבר שמשתמשים בו בכדי לשנות או לשנות את הצילום בדרך אחרת שונה מצילום הצילום. לעתים קרובות הביטוי מתייחס לטכניקות פיתוח חושך. עם זאת, היא הפכה לכלול אפקטים בתוך המצלמות הדיגיטליות המודרניות וטכניקות הכרוכות בשימוש במצלמה, כמו חשיפות מורחבות. ‘ניסוי’ מיושם כעת אפילו על כמה טכניקות עריכה דיגיטליות.

פוטומונטז ‘
תת הסוג הצילומי הניסוי הנפוץ ביותר הוא פוטומונטז ‘. טכניקה זו כוללת פעולה של שילוב קטעי תמונות ושימוש בסוגים שונים של חומרים גרפיים. כשאנחנו עוד לא היינו היי-טק, הרבה אנשים יצרו פוטומונטאז ‘בעזרת מספריים ודבק. לאחר הצבת התמונות, עובדה התמונה החדשה שהופקה על ידי המונטאז ‘ליצירת “סצנה אחת”.

כיום, ביצוע פוטומונטאז ‘הוא קל עם כל הציוד הדיגיטלי ותוכנת עריכת התמונות בהישג ידנו. צלמים משלבים את התמונות שלהם כדי ליצור תמונה המעבירה הודעה.

הדפסי חניכיים
הדפסי חניכיים הם גם המועדפים ביותר כשמדובר בצילום ניסיוני. טכניקה זו עוסקת בעיקר בתהליכי חושך; לא בדרך צילום או צולם. צלמים משתמשים בתשלילים, ציפויים וחשיפות כדי ליצור את האפקט שהם רוצים.

הדפסי חניכיים משתמשים בדיכרומטים רגישים לאור כדי להפיק תמונות שנראות לעתים קרובות לא מציאותיות ודומות צבע. צלמים המשתמשים בטכניקה זו יכולים בקלות לתפעל את צבעי הצילום.

צילום אמנות מופע
הסוג המשנה השלישי הוא צילום אומנות פרפורמנס, אשר – כמובן – משלב צילום ואמנות פרפורמנס. טכניקה זו מאפשרת לצלמים להיות יצירתיים ככל האפשר בהפקת סצינות צילום. קידום מתמשך של מדיה דיגיטלית וצילום מאפשר לצלמים ליצור את האמנות שהם רוצים, כולל אלה שבודקים את היצירתיות שלהם.

סולריזציה
צלמים שרוצים אפקט דומה אך מעדיפים להשתמש בעזרת המצלמות שלהם הולכים לסולריזציה. תת-סוג זה עושה שימוש בסוג של טכניקה לאחר עיבוד המייצר תמונות עם גוונים הפוכים. יש צלמים שמעדיפים לטפל רק בחלק אחד מהתמונה, בעוד שאחרים מתייחסים לתמונה כולה.

התמונות מוקלטות על הדפס צילומי או שלילי. האזורים הכהים ייצאו אור, ואילו האזורים הקלים יצאו כהים. אחד מסודות הסולריזציה הוא חשיפה מתמשכת או קיצונית.

ציאנוטיפ
מי שרוצה להשתמש בציאניד ביצירת תמונה, עוקב אחר ציאנוטיפ, תת סוג או טכניקה צילום ניסיונית המוגדרת כתהליך הדפסה מצולם שמניב הדפס כחול-ציאן – או תוכנית. הכימיקלים המשמשים לתת-סוג זה הם אשלגן פריסיאנניד ופראמוני אמוניום ציטרט. כימיקלים אלה מעורבבים זה בזה בחלקים שווים. מצלמה דיגיטלית משמשת לצילום הצילום.

טכניקות בתוך המצלמה
אנשים רבים רואים שהאפשרויות הקיימות במצלמות דיגיטליות רבות הן שם רק בשביל הכיף, אך לצלם רציני הם יכולים לעזור להם להתנסות בעבודתם.

כמה דרכים להשתמש בהגדרות במצלמה לצורך אפקטים ניסיוניים:

איזון לבן: הגדרה זו נועדה לפצות על סוג התאורה המשמש בתמונות. בדרך כלל ישנן הגדרות לאור יום, מזג אוויר מעונן, נורות פלורסנט ועוד. השימוש בהגדרה ‘הלא נכון’ יכול לעיתים ליצור אפקטים מעניינים – כמו תמונות רוויות מאוד או צבעוניות.

פלאש: הגדרות מצלמה דיגיטלית נפוצות כוללות הפחתת עיניים אדומות, נורות לילה ואפשרויות הבזק מעוכבות. שימוש באמצעים אלה יכול ליצור תמונות עם אורות ותמונות מפוספסים שנראים יותר כמו ציורים מאשר תמונות. לדוגמה, שימוש בהבזקי הפחתת עיניים אדומות בשמי לילה יכול לרוב ליצור שמיים אדומים צבועים.

הגדרות צבע: מרבית המצלמות הדיגיטליות כוללות את היכולת לבחור הגדרות צבע כגון ספיגה, שחור לבן, תמונה שלילית ושמש. שינוי מהיר בהגדרה יכול לשנות את התמונה שלך משגרתית לוואו.

טכניקות שימוש במצלמה
כמה מהטכניקות הכי מהנות וידידותיות למשתמש לעבודות צילום ניסיוניות הן שיטות הכרוכות בשימוש במצלמה שלהם. חלק מהשיטות הללו מעניקות לצלם תחושת כוח רבה מכיוון שהוא ירגיש ‘אחראי’ על הצילום שלו.

מיקוד: טכניקת מצלמה נפוצה בעבודה ניסיונית היא צילום בכוונה צילום שאינו בפוקוס. זה יכול לכלול את המסגרת המלאה מחוץ למיקוד או רק חזית. לעיתים קרובות מחזקים טכניקה זו על ידי שימוש בטכניקות צביעה לתחושה מפחידה יותר.
חשיפות מורחבות: חשיפה מורחבת היא צילום שמשאיר את הסרט חשוף לאור למשך זמן ארוך יותר מהרגיל. משתמשים בו בדרך כלל בצילומי לילה לצורך קבלת צילומים של שמי לילה וגופי שמיים. הוא משמש גם ליצירת קווי אור או ללכידת פעולה. בהרבה רמזים ידניים ישנים רבים, ניתן לבצע את ההליך על ידי הגדרת חיוג המצלמה להגדרה מסוימת והחזקת הכפתור למשך זמן רב ככל הרצוי.
חשיפה כפולה: טכניקה זו כוללת התרשמות של שתי תמונות נפרדות לעיתים קרובות במסגרת אחת של הסרט. למען האמת, אפשר להרשים כמה תמונות שהם היו רוצים במסגרת אחת של הסרט. טכניקה זו מבוצעת ב- SLRs ישנים יותר על ידי בחירה ידנית שלא לקדם את הסרט. ניתן לבצע זאת גם על רזולוציות SLR דיגיטליות על ידי הגדרות מצלמה. אפשר להשיג את זה גם באמצעות הפלא של פוטושופ.

טכניקות עיבוד
ישנן ממש מאות שיטות ניסוי שונות לייצור יצירות אמנות על ידי עיבוד תצלומים. להלן כמה מהשיטות הנפוצות ביותר.

מכיוון שסרטי צבע ושחור לבן מפותחים בכימיקלים שונים, ניתן ליצור תמונות ניסיוניות על ידי פיתוח גליל של סרט שחור לבן כגליל של סרט צבעוני או להפך.

חשיפת נייר צילום מראש; הדפסת תמונות על נייר צילום באמצעות אור ולא במגדלת; וחשיפת יתר של חלקי נייר מצילום הם שלוש שיטות נפוצות לשימוש בנייר צילום לצורך ניסויים.

פוטוגרמות הן תמונות המיוצרות על ידי הנחת פריטים על נייר צילום ואז חשיפתם לאור. שיטה זו אינה כוללת אפילו מצלמה!

שיטות ניסוי אחרות
כמה טכניקות אחרות ליצירת יצירות ניסיוניות:
מצלמות צעצוע משמשות לרוב בדרכים ניסיוניות. רבים משתמשים במכשירים ‘זולים’ יותר בדרכים יצירתיות בכדי לכופף אור.
מצלמות חריר ניצלו על ידי אמני דאדה רבים ומפורסמים ליצירת תמונות ייחודיות.
כמעט כל צילום יכול להיות ‘ניסיוני’ בעידן הדיגיטלי על ידי מניפולציה של התמונה באמצעות תוכנה כמו פוטושופ. אפשר להפוך צבעים, לכופף את הקווים בתצלום, לטשטש את התמונה ועוד ועוד.

מקורות לא מסורתיים
ישנם גם מקורות אור לא מסורתיים ומצלמות לא מסורתיות שניתן להשתמש בהן כדי להפיק תמונות ייחודיות. לא מעט צלמים יודעים להשתמש בצילום אינפרא אדום כדי ליצור את האפקטים שהם רוצים. בינתיים, ניתן להשתמש ברבות מהמצלמות של היום להצגת התמונות הניסיוניות הטובות ביותר. מצלמות אלה נקראות מצלמות צעצוע והן יוצרות תמונות מעניינות וייחודיות. מצלמות צעצוע הן גם ידידותיות למשתמש.

דוגמה טובה למצלמת צעצוע היא מצלמת החורכה שנראית כמו מיכל עם חלקו הצפוף וחור קטן (חור חור) במרכז הקצה האחד.

טכניקות צילום ניסיוניות נוספות
לחובבי הצילום והמתחדשים, ישנן טכניקות פשוטות שניתן להשתמש בהן כדי להפיק תמונות מעניינות וייחודיות.

סנכרון איטי של הפלאש הוא דוגמא טובה, במיוחד אם הסצנה נמצאת באור מועט. שימוש בפלאש הווילון הקדמי או האחורי ושילוב זה עם תאורת הסביבה יעזור ליצור אפקט ניסיוני.

צילום תמונות מגורען הוא גם טכניקה מעניינת. על ידי הגדלת ה- ISO, צלם יוכל להכניס יותר “רעש” לתמונה שלו. זה חיובי במיוחד עבור תמונות בשחור לבן.

דרך יצירתית לייצר צילומים ייחודיים היא על ידי הגדלת העדשה פנימה או החוצה בזמן הצילום. התמונה תצא אחרת, ולעיתים יכולה לגרום לצילום מדהים.

לבסוף, שימוש בתוכנת מניפולציה מתקדמת או עיבוד תמונות מתקדמות תהיה גם דרך טובה ליצור תמונות ניסיוניות. קצת קסם פוטושופ פה ושם יעזור לעשות את העבודה.

ישנן עוד טכניקות וסוגים רבים של צילום ניסיוני בהם תוכלו להשתמש בכדי ליצור תמונות ייחודיות, מעניינות ואפילו מעוררות מחשבה. בעיקרון, הכל מסתכם במה שאתה רוצה ליצור ומה שאתה רוצה שהצופים יתארו את התמונות שלך. בסופו של דבר, מה שצלם מרגיש בנוגע לסצנה, יעזור לו להמציא תמונה שהיא ייחודית משלו – בין אם הוא משתמש בצילום ניסיוני ובין שהוא מעדיף לצלם תוך כדי.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *