טיפים בצילום דיגיטלי

מצלמות דיגיטליות מציעות היום תמונה באיכות מעולה המתחרה ישירות בסרטים.

מצלמות אלה נראות ופועלות כמו מצלמות מסורתיות עם כמה תכונות נוספות. עיצובים מצלמים טריקיים עוזבים במהירות את השוק מכיוון שצלמים רוצים לצלם ולא להסתבך על ידי טכנולוגיה קשה לשימוש.

הרבה דברים שקשורים למצלמות דיגיטליות זהים למצלמות קולנוע, כמה דברים משויכים מעט מציפיות הסרט, ומספר פיצ’רים ייחודיים לצילום דיגיטלי. כמה מההבדלים הגדולים יכולים למעשה לעזור לך לצלם תמונות טובות יותר ממה שעשית אי פעם במצלמת קולנוע.

לקבלת תוצאות איכותיות מכל מצלמה, היסודות של הצילום עדיין חלים ללא קשר לצילום תמונה. חצובה תמיד חשובה אם יש צורך במהירויות תריס איטיות ומשתמשים בעדשות טלה גדולות. מהירויות התריס המהירות נותרות דרך מרכזית לעצירת הפעולה, ופסיקות f ממשיכות להשפיע על עומק השדה. החלקים החשובים בסצנה עדיין צריכים להתמקד בפוקוס, ואור דרמטי עוזר תמיד לצילום דרמטי.

ה”דיגיטלי “במצלמה הדיגיטלית גרם אפילו לצלמים מנוסים לדאוג שהטכנולוגיה החדשה הזו תהיה קשה לשליטה. אך קחו בחשבון זאת: אף מתחיל לא הרים מעולם מצלמה וידע מה עשו כל הפקדים. עבור הצלם הרציני, עצירות f ומהירות התריס בהחלט לא היו

סוגי מצלמות

מצלמות דיגיטליות מגיעות במגוון צורות, החל ממצלמות כיס מצביעות לכיוונים ועד רזולוציות דיגיטליות מתקדמות. אין סוג נכון או לא נכון, אם כי סוג מסוים עשוי להיות הטוב ביותר עבורך ועבור הצילום שלך.

מצלמות דיגיטליות פשוטות לכוון ולירות יכולות לספק איכות מפתיעה כאשר יש להם עדשות וחיישנים מתאימים. מכיוון שהם אוטומטיים לחלוטין בפוקוס ובחשיפה, הם רק צריכים להיות מופנים לנושא ולחץ עליהם. יש להם יכולות מוגבלות לשליטה בתמונה, אם כי אפילו במצלמות זולות מאוד יש לעיתים קרובות בקרות איזון לבן. חלקם קומפקטיים במיוחד ויכולים להיכנס בקלות לכיס החולצה, מה שהופך אותם למצלמות אידיאליות להישאר בהישג יד כך שלא תחמיץ הזדמנות צילום נהדרת.

מצלמות מתקדמות להפניית תמונות דומות בכך שהן מסתמכות לרוב על בקרות אוטומטיות; עם זאת, קבוצה זו נוטה להוסיף תכונות מיוחדות כדי להפוך את המצלמות לקצת יותר גמישות. תכונות כאלה כוללות פיצוי חשיפה, יותר בקרות על איזון לבן, הגדרות ידניות מוגבלות ועוד. עדיין זול יחסית, מצלמות אלה יכולות להוות היכרות טובה עם הדיגיטל והן מושלמות למשפחות של צלמים רציניים.

עדשות להחלפה דיגיטליות, להחלפה דיגיטליות, הניתנות להחלפה מציעות את כל הפקדים של רזולוציית SLR 35 מ”מ, כולל עדשות המעניקות לך שפע של אפשרויות באורך מוקד. מצלמות אלה בהחלט גדולות משאר המצלמות הדיגיטליות. הם כוללים בקרות צילום מלאות ונרחבות, הטובות ביותר בטכנולוגיית חיישני תמונה ועיבוד, רמות בקרת רעש גבוהות ועוד. ניתן להשתמש בלוח LCD בגב רזולוציית SLR רק לבחינת תמונות, מכיוון שהחיישן אינו יכול לספק תמונות “חיות” בגלל עיצוב המראה.

צלם אותו ממש מההתחלה

הדרך להשיג את התמונות הטובות ביותר ממצלמה דיגיטלית היא לעשות זאת כבר מההתחלה. עם זאת יש רעיון שלא צריך להקדיש מאמץ רב כשיש לך את המחשב כדי “לעזור”. רעיון זה הגיע לפעמים לממדים כמעט סוריאליסטיים. לפני מספר שנים, מאמר לצילום דיגיטלי במגזין חדשות גדול אמר כי תוכנה זמינה שתמיר אוטומטית את תמונות החובבים לתמונות שיתחרו במיטב המקצוענים. תוכנה זו מעולם לא הייתה קיימת, וגם לא, מכיוון שצילום טוב עסק תמיד באומנות ויצירה; על הבנת הכלים של המלאכה ושימוש בהם היטב; ועל תפיסה ויכולת לכידת דימוי שמושך את תשומת ליבו של הקהל ומתקשר היטב.

רק זכרו שצילום דיגיטלי הוא עדיין צילום.

הבסיס

הטעות הנפוצה ביותר שאנשים מבצעים היא לטלטל מצלמה. כשאתה מזיז את המצלמה בשוגג בזמן שאתה לוחץ על התריס, אתה מסתכן בסיכוי לטשטש את התמונה שלך או להפחית את חדות התמונה. שמור על יציבות!

חשיפה

לרוב מצלמות הכוונה והצילום יש מתקן פשוט לעקיפת חשיפה, בדרך כלל מאפשר לך לחשוף את התמונה או לזלזל בה. כך שאם הנושא אפל בעיקר, נסה לבצע חשיפת יתר לפיצוי. אם הנושא הוא בעיקר קליל, אז חשיפה תת-קרקעית היא הדרך ללכת. נסה לצלם תמונת מבחן, התבונן בה על המסך בגב המצלמה שלך, בדוק את ההיסטוגרמה והתאם את פיצוי החשיפה שלך. אל תפחד לצלם ארבע או חמש גרסאות, מכיוון שמסך ה- LCD לא תמיד מדויק. אתה יכול למחוק את התמונות הרעות מאוחר יותר.

הרכב

כלל בסיסי מאוד בהרכב ידוע בשם כלל שלישים, או הכלל טיק טק-בוהן. תאר לעצמך את עיניתך או צג ה- LCD המחולקים לתשעה ריבועים בגודל שווה, כמו רשת טיק-טאק. חבר את התמונה שלך עם הנושא שלך במרכז אחד באחת מארבע הנקודות המצטלבות. זה אמור לעזור לך לחבר דיוקנאות אסתטיים יותר.

תקריב

למצלמת הכוונון והצילום שלך תהיה ככל הנראה עדשת זום של מיקוד אוטומטי. תגלו שהיכולת להתקרב לנושא שלכם היא פנטסטית. תתעצמי. השתמש בעדשת הזום שלך וחבר את התמונה שלך עם הנושא הממלא את המסגרת שלך. ראשית, אני אהיה מופתע אם לא תקבלו הרבה תמונות קטנות במסגרת. כשאתה מסתכל דרך העינית, התבונן בכל מסגרת התמונה וכמה גדול הנושא בתמונה שלך, ולא רק בעיני האדם שאתה מצלם.

שינוי נקודת המבט

דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון כשאתה מצטלם הוא נקודת המבט שלך. תמונה יכולה להיות מעניינת יותר כשמצלמת אותה מזווית לא שגרתית. אל תפחד לשכב ולהסתכל על הנושא שלך, גישה דינמית במיוחד כשאתה מצלם חיות מחמד או ילדים וגם פחות מאיים על הנושא שלך. באותה מידה, תוכלו לנסות לטפס לנקודת מבט גבוהה יותר ולהסתכל על הנושא. עדיף, נסה את שניהם ואז מחק את זה שאתה פחות אוהב.

העברת תמונות דיגיטליות

מצלמות דיגיטליות כיום מגיעות עם דרך כלשהי להעברת התמונות למחשב. בדרך כלל זה כרוך בכבל כלשהו, ​​אם כי חלק מהמצלמות משתמשות בטכנולוגיות אינפרא אדום וטכנולוגיות אלחוטיות אחרות. ייתכן שחיבור ישיר אינו הדרך הטובה ביותר לצלמים להעלות תמונות לכונן הקשיח של המחשב. אנשים רבים מוצאים שקורא כרטיסים נוח בהרבה.

מפתחות לעבודה בחדר האפלה הדיגיטלי

צלמים רבים ניסו לעבוד עם תוכניות לעיבוד תמונה כמו Adobe Photoshop ומצאו את התהליך כולו קשה, מאיים ומייגע. סיבה אחת גדולה לכך היא שחלק גדול מההוראות בספרים ובשיעורים נוקטות בגישה לא נכונה עבור צלמים: היא מתבססת על התוכנה ולא על הצילום.

התמונה “שולטת”. זה דבר שחשוב לזכור. כאשר התוכנה “אחראית”, הפוקוס אינו בתמונה; זה על למידה ושינון כל הפונקציות של התוכנית. צלמים רבים ישבו בשיעורים שלימדו אותם על דברים כמו בחירות ושכבות הרבה לפני שהיה להם מושג מדוע הם עשויים לרצות לקבל ידע כזה. זה פשוט בגלל שהמדריך חשב שהדברים האלה הם מרכיבי מפתח בפוטושופ.

כצלם אתה יודע את התמונות שלך ומה אתה רוצה שיעשו. בטח שאולי אינך יודע כל מה שאתה יכול לעשות עם תמונה בתוכנית, אבל זה פחות חשוב מהסיבה שצילמת את התמונה. רק אתה יכול לדעת זאת, והכוונה הצילומית שלך תנחה אותך, אפילו דרך פוטושופ, למסע מונע בטוח ויציב ומונע מלאכה שאינו אובססיבי לטכנולוגיה.

ניסוי ללא חשש הוא רעיון מרכזי נוסף לשימוש בחדר האפלה הדיגיטלי. לעתים קרובות צלמים נאלצו לשלם מחיר על ניסויים, ורבים נרתעו בזהירות והביאו עמם את הזהירות לחדר החשוך הדיגיטלי. רק זכרו שיש מעט שתוכלו לעשות לתמונה במחשב שלא ניתן לבטל אותה. שחררו לעצמכם, ואל תפחדו להתנסות.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *