צילום למתחילים

בכל פעם שאני חושב על טיפ שימושי לצילום, אני תמיד כותב אותו למאוחר יותר. רובם נשכחים, אך מעטים כל כך חשובים שאני מנסה לומר להם לכמה שיותר צלמים. מאמר זה מכיל 20 הטובים ביותר. טיפים אלה לצילום בגודל נשיכה קל להבנה, מכסים את הכל, מטכניקת מצלמה למתחילים ועד יצירתיות והרכב. אם אתה לומד צילום, רשימה זו מציעה חוכמה מסוימת שעשויה להיות מועילה לך לאורך הדרך.

השתמש במצלמה שכבר יש לך
ציוד מצלמה הוא לא כל כך חשוב.

יש כיום אין ספור מצלמות, עדשות ואביזרים נוספים. אנו משקיעים זמן רב בסקירתם ב- Life Life, ונכון שחלקם טובים מאחרים (או שמתאימים יותר לעבודה נתונה). אבל ברגע שבדקתם מספיק מהם, הנסיגה האמיתית היא שכמעט הכל היום מצוין. ההבדלים כמעט תמיד מינוריים, במיוחד במחיר נתון.

אז השתמש במצלמה שכבר יש לך ואל תסתכל לאחור. כמעט מכל הבחינות, DSLRs ברמת הכניסה היום טובים יותר ממה שהסרטים הגדולים ביותר של SLR היו אי פעם. אולם איכשהו צלמי הקולנוע הצליחו לצלם תמונות איקוניות יפות שנראות עדיין נהדרות כיום.

הרבה יותר חשובים הם כישוריכם היצירתיים והידע שלכם בהגדרות המצלמה. התמקד במאמץ שלך באלו, ולא באיסוף ציוד מצלמה.

לעבוד עם הקומפוזיציה שלך
כדי לצלם תמונות מרתקות, אתה צריך להיות מעורב במה שאתה עושה. אל תטוסו רק על טייס אוטומטי. במקום זאת, הכנס מחשבה לקומפוזיציה שלך ונסה להפוך את התמונות שלך לטובות ככל האפשר.
זה מתחיל בידיעת היסודות כיצד לחבר תמונות טובות. אל תנתק חלקים חשובים מהנושא שלך עם קצה המסגרת. שמור על אופקיך ונסה לחסל את כל ההפרעות בתצלום שלך על ידי התאמת הקומפוזיציה שלך. בדוק אם לתמונה שלך יש תחושה של איזון ופשטות. ואם התמונה לא נראית טוב בניסיון הראשון שלך, המשך להתנסות עד שתשיג אותה.

למד אילו הגדרות משנה
יש המון הגדרות מצלמה, ונדרש תרגול כלשהו בכדי לבצע אותן נכונות, במיוחד כמתחיל. אפילו צלמים מתקדמים לא תמיד עושים הכל בצורה מושלמת. אבל כדאי ללמוד כיצד להגדיר את המצלמה שלך כראוי, ואילו הגדרות מצלמה הכי חשובות, כך שיש לך את הסיכוי הטוב ביותר לצלם את התמונות שאתה רוצה.

ראשית, נסו להתאמן עם מצבי מצלמה שאינם אוטומטיים מלאים. לא תלמד דבר אם המצלמה שלך מקבלת את כל ההחלטות עבורך. זה אולי מבלבל בהתחלה, אך אני מקווה שהמאמרים שלנו בנושא צמצם, מהירות תריס ו- ISO יעניקו לך התחלה טובה. אלה שלוש ההגדרות החשובות ביותר בכל הצילום.

מלבד צמצם, מהירות תריס ו- ISO, למדו כיצד להתמקד כראוי על ידי תרגול עם מצבי המיקוד האוטומטי השונים. ככל הנראה תעדיפו מיקוד אוטומטי של סרוו יחיד (הידוע גם בשם One-Shot AF) לנושאים נייחים, ופוקוס אוטומטי סרוו רציף (הידוע גם בשם AI Servo) לנושאים נעים. אל תשתמש במיקוד ידני אלא אם כן הוא כה כה עד שמיקוד אוטומטי לא עובד.

לבסוף, צלם ב- RAW אם ברצונך לערוך את התמונות שלך, או לחשוב שיש סיכוי שתערוך אותן בעתיד. JPEGs נראים טוב מהמצלמה, אך לקבצים יש הרבה פחות רוחב לעיבוד שלאחר העיבוד.

אל תחשבו יתר על המידה
כשאתה בוחר את הגדרות המצלמה שלך, חשוב מאוד להימנע מחשיפת יתר של דגשים בתמונה. הסיבה? פשוט אי אפשר לשחזר שום פרט מאזורים לבנים בתמונה. באופן אישי, אני מעדיף שהשמיים בתמונות שלי יהיו בעלי מרקם וצבע נאים, במקום להיות סתם נפילה גדולה וחסרת תואר, ואני מתערב שגם אתם כן.

זה די קל לשמור את הדגשים שלך על כנם. אבל זה המקום בו מהירות התריס, צמצם ו- ISO כל כך חשובים. אלה הגדרות המצלמה היחידות שמשפיעות ישירות על בהירות התמונה (כמובן שמתעלמות מהגדרות הפלאש). אפילו פיצוי חשיפה – הגדרה חשובה עצמה – פשוט אומר למצלמה שלך לשנות אחד או יותר משלושת המשתנים האלה.
כשאתם מצלמים, צפו במסך המצלמה כדי לראות אם יש חשיפה יתר. אם יש, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא להוריד את ה- ISO לערך הבסיס שלו (בדרך כלל ISO 100). אם הוא כבר קיים, השתמש במהירות תריס מהירה יותר. זה ידאג לנושא. באשר לצמצם, וודא שהוא לא מוגדר לערך מטורף (f / 32, f / 45 וכו ‘) ותהיה טוב.

שימו לב לאור
ככל הנראה החלק החשוב ביותר בצילום הוא אור. אם אתה מצלם אור טוב, עשית צעד ענק לקראת קבלת תמונה טובה. אבל מה נחשב לאור טוב? זה לא קשור לשקיעות.

לעתים קרובות, המטרה כאן היא לאזן את עוצמת האור בין הנושא לרקע שלך. גם אם אתה מצלם שקיעה מדהימה, התמונה עלולה להיהרס על ידי חזית כהה וצללית לחלוטין.

הדרך הקלה ביותר לפתור זאת היא לשים לב לכיוון האור ורכותו. אם האור קשה מדי, אתה עלול לקבל צללים לא טובים העוברים על הנושא שלך, וזו בעיה במיוחד לצילומי דיוקן. אם האור מגיע מזווית לא מחמיאה, ראה מה אתה יכול לעשות כדי להזיז את מקור האור (באולפן) או להזיז את הנושא (בחוץ) – או לחכות עד שהאור יהיה טוב יותר (צילום נוף).

כמו כן, אם אתה מצלם תמונות כף יד, וודא שיש מספיק אור. אם לא, השתמש בפלאש או הזז למקום שהוא בהיר יותר. הדרך הקלה ביותר להשיג תמונות מעורפלות ולא צבעוניות היא לצלם בסביבות ללא מספיק אור.

שימו לב לאור
ככל הנראה החלק החשוב ביותר בצילום הוא אור. אם אתה מצלם אור טוב, עשית צעד ענק לקראת קבלת תמונה טובה. אבל מה נחשב לאור טוב? זה לא קשור לשקיעות.

לעתים קרובות, המטרה כאן היא לאזן את עוצמת האור בין הנושא לרקע שלך. גם אם אתה מצלם שקיעה מדהימה, התמונה עלולה להיהרס על ידי חזית כהה וצללית לחלוטין.

הדרך הקלה ביותר לפתור זאת היא לשים לב לכיוון האור ורכותו. אם האור קשה מדי, אתה עלול לקבל צללים לא טובים העוברים על הנושא שלך, וזו בעיה במיוחד לצילומי דיוקן. אם האור מגיע מזווית לא מחמיאה, ראה מה אתה יכול לעשות כדי להזיז את מקור האור (באולפן) או להזיז את הנושא (בחוץ) – או לחכות עד שהאור יהיה טוב יותר (צילום נוף).

כמו כן, אם אתה מצלם תמונות כף יד, וודא שיש מספיק אור. אם לא, השתמש בפלאש או הזז למקום שהוא בהיר יותר. הדרך הקלה ביותר להשיג תמונות מעורפלות ולא צבעוניות היא לצלם בסביבות ללא מספיק אור.

לאחר מכן, שמור על אותה הלך הרוח לגבי כל החלטה חשובה אחרת. האם ההרכב שלך טוב ככל האפשר? האם מיקדת אוטומטית במקום הנכון? האם עשית הכל כדי לשפר את תנאי התאורה?

ואל תקשיב לאנשים שאומרים לך להימנע מעיון בתמונות בשטח. בטח, זה רעיון רע לסקור תמונות כשמשהו מדהים קורה מולך, אבל כמעט תמיד יהיה לך זמן השבתה בין צילומים. גלה את הבעיות עם תמונה בשדה – לא חזרה במחשב שלך.

תזיז את הרגליים שלך
קל להיתקע במקום אחד בזמן שאתה מצלם. אל תיפול למלכודת הזו. במקום זאת, הזיזו את הרגליים (או החצובה שלכם) ככל האפשר. טפס על גבי הדברים, שנה את גובה המצלמה שלך, צעד קדימה ואחורה, עשה כל מה שאתה צריך לעשות – אך המשך לנוע.

אם אתם מצלמים תריסר תמונות מאותו גובה, פונים לאותו כיוון, מבלי להזיז רגליים או חצובה בכלל, נחשו מה? הם לא יהיו שונים מאוד. אם כל התיק שלך נלקח מאותו גובה וללא ניסויים, אתה מפספס כמה תמונות נהדרות.

מעבר דירה היא הדרך היחידה לשנות את הגודל והיחס היחסי של האובייקטים בתצלום שלך. לא אוהבים שהנושא שלך גדול מדי והנוף ברקע קטן מדי? התרומם לאחור והתקרב. רוצה לתקן סלע שנראה מסיח דעת? הסתובב סביב עד שהוא מחוץ לקומפוזיציה שלך, או קטן מדי מכדי להוות מטרד.

דע מתי להשתמש בחצובה
חצובות הן אחת ההמצאות הגדולות ביותר בצילום. כולם מלבד מבטלים את אחת הבעיות הקשות ביותר שיש – חוסר אור. בעזרת חצובות תוכלו לצלם חשיפות מרובות דקות וללכוד פרטים כהים עד שהם נראים לעין האנושית. אפילו בסצינה בהירה יותר, חצובות משפרות את יציבות הקומפוזיציה שלך ועוזרות לך לצלם חדות יותר.

אז, מתי כדאי להשתמש בחצובה? אם הנושא שלך נייח, כמעט תמיד. זה אומר שלצלמי נוף, צלמי אדריכלות, ולצלמי חיים עדיף שיהיה תירוץ טוב אם הם לא משתמשים בחצובה.

צילום אירועים ופעולה הם קצת שונים מכיוון שזה נכון שחצובה יכולה להאט אתכם. כך גם בצילומי נסיעות; ככל שתרצה להביא חצובה, ייתכן שלא יהיה שווה את הטרחה.

זה הוגן, אבל דעו שאתה מפספס בכל פעם שאתה משאיר את החצובה שלך בבית. אם אתה מציע לי את הבחירה בין DSLR ברמת כניסה לחצובה לעומת משולבת המצלמות / עדשות הטובות ביותר בשוק ללא אחת, הייתי בוחר את ערכת החצובה בכל פעם.

דע מתי להשתמש בפלאש
הבזקים אינם מיועדים רק לסביבות חשוכות.

אל תבינו אותי לא נכון – הם נהדרים אם אתה זקוק למעט אור נוסף. השג מבזק חיצוני, הטה אותו בתקרה והשתמש בעדשה ארוכה יחסית (50 מ”מ ומעלה). כל מי שאתם מכירים יתפלא מהאיכות של תמונות האירוע שלכם. זו הדרך הקלה ביותר להגיע לתוצאות טובות מבלי לדעת באמת מה אתה עושה.

אבל גם הבזקים שימושיים בחוץ, אפילו באמצע היום. אם שמעתם פעם על “פלאש מילוי”, זו הסיבה שזה כל כך חשוב. אתה יכול למלא צללים מכוערים בנושא שלך רק על ידי שימוש בהבזק עדין – ורוב האנשים שמסתכלים על התמונה אפילו לא יוכלו לדעת.

זה מטופש, אבל אני רוצה לומר לאנשים שהפלאש המובנה של המצלמה שלהם שימושי יותר ביום בהיר ושמש מאשר בחושך. העצה הזו נכונה לא פחות כאן.

נקה את עדשת המצלמה שלך
ראיתי יותר מדי אנשים מסתובבים עם החלק הקדמי של עדשת המצלמה שלהם מלוכלך, מאובק ומריח. זו הדרך הקלה ביותר להשיג תמונות מטושטשות 100% מהזמן.

כמובן שקצת אבק לא תזיק; זה אפילו לא יהיה גלוי בתמונה. ישנם חלקיקי אבק קטנים בכל עדשה, שאי אפשר לנקות בלי לפרק את העדשה – ואין להם שום השפעה על תמונה כלשהי.

במקום זאת, אני מדבר על עדשות שמעולם לא נוקו, עם טביעות אצבעות וטביעות אצבעות שלא הוסרו במשך עידנים. עשו לעצמכם טובה וקבלו מטלית מיקרופייבר ופתרון לניקוי עדשות. הביא אותם לטיולים והשתמש בהם לפחות פעם בשבוע.

אל תשתמש בפילטר זול
הדרך השנייה הקלה ביותר להשיג תמונות מטושטשות 100% מהזמן היא להשתמש בפילטר זול בקדמת העדשה.

באופן אישי, כשרק התחלתי לצלם, סבא שלי נתן לי פילטר ישן וברור ממצלמת הקולנוע שלו. זה התאים לעדשות שלי בצורה מושלמת; הייתי כל כך מופתע ששמרתי עליו עדשותי כל הזמן, בלי לדאוג אם הזכוכית עומדת בסטנדרטים של היום או לא. מתברר שזה לא היה כך. פינות כל התמונות שלי היו מטושטשות, וכל אזור בהיר ומתון בתמונה (כמו השמים או מנורה בלילה) הפך להתלקחות המרושעת.

למד עיבוד פוסט בסיסי
עיבוד פוסט אינו גבוה במיוחד ברשימת העדיפות של הצלם הטיפוסי, אך כנראה שהוא אמור להיות כך. לפעמים, לאחר העיבוד הנכון, תמונה טובה יכולה להפוך למשהו יוצא דופן באמת.

קל להגזים בזה כשאתה מעבד לאחר מכן, כך שהדבר החשוב ביותר הוא לוודא שאף אחת מהעריכות שלך אינן קבועות (AKA “עריכה הרסנית”). השתמש בפקודה שמירה בשם כדי לשמור על הקבצים המקוריים שלך, או עדיף, ערוך בתוכנה המאחסנת את העריכות שלך בקובץ נפרד במקום לאפות אותם בתמונה.

עיבוד שלאחר העיקרון הוא הקניית מצב רוח והנחיית העין של הצופה בתמונה. עם הזמן תשתפר ותשתפר. ההמלצה העליונה שלי? היה עדין. אינך רוצה שהתמונות שלך ייראו מעובדות יתר.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *