טכניקות בצילום

כצלם, ישנם מעט דברים מספקים יותר מאשר לשלוט בטכניקת צילום חדשה. לימוד טכניקות צילום חדשות יכול לפתוח אפשרויות חדשות, לספק אינסוף פוטנציאל השראה, ואף יכול לעזור לך לצאת ממסלול יצירתי.

בין אם אתה מתחיל או מנוסה יותר בתחום הצילום, הנה כמה מהטיפים המועדפים עלינו שיעזרו לך לשפר את הצילום שלך!

כאשר רוב האנשים שואלים אותי שאלות על צילום מודפס או דיגיטלי, אני מבין מהר מאוד שהם חושבים שכל מה שאני עושה זה לתפוס את המצלמה, לכוון אותה למשהו עד שמשהו נראה יפה ואז ללחוץ על כפתור התריס. אם אתה רק נכנס לצילום, אתה עשוי לחשוב גם על זה. ואתה יודע מה? זה בסדר.

עם זאת, יש יותר מאשר ללחוץ על כפתור, והכל תלוי בשני דברים: אור וטכניקה. האור הוא הגורם החשוב ביותר בכל סוג של צילום, אך הכרת טכניקות שונות כיצד לרתום את כוחו היא חלק מהותי מהיותו צלם טוב.

השתמש כלל השלישים
כלל זה עוזר לך לצלם תמונות מושכות עין על ידי שימוש באחד מכללי הקומפוזיציה היעילים ביותר.

אם אתה רוצה לצלם תמונות שיש בהן גורם “וואו” מובנה בהן, כלל השלישים הוא סוד הקומפוזיציה שאתה צריך לנצל!

כדי להשתמש כלל שלישים, דמיין ארבעה קווים, שני שוכבות אופקית על פני התמונה ושני אנכיים ויוצרים תשעה ריבועים אחידים. חלק מהתמונות ייראו הכי טוב עם נקודת המוקד בכיכר המרכזית, אך הצבת הנושא מחוץ למרכז באחת מנקודות המצטלבות של הקווים הדמיוניים תיצור לרוב תצלום מורכב יותר מבחינה אסתטית.

כאשר תצלום מורכב באמצעות כלל שליש העיניים יסתובבו במסגרת. תמונה שהולכה תוך שימוש בשלטון שליש היא בדרך כלל נעימה יותר לעין.

הימנע מנער מצלמה
טלטול או טשטוש של המצלמה הם דבר שיכול להכות כל צלם והנה כמה דרכים להימנע מכך.

ראשית, עליכם ללמוד כיצד להחזיק נכון את המצלמה; השתמש בשתי הידיים, אחת סביב הגוף ואחת סביב העדשה והחזק את המצלמה קרוב לגופך לתמיכה.

כמו כן, לצילום כף יד, וודא שאתה משתמש במהירות תריס המתאימה למוקד העדשה שלך. אם מהירות התריס שלך איטית מדי, כל תנועה לא מכוונת של המצלמה תגרום לכל התצלום שלך להיות מטושטש.
כך, למשל, אם אתה משתמש בעדשה של 100 מ”מ, אז מהירות התריס שלך צריכה להיות נמוכה מ- 1/100 משנייה.

השתמש בחצובה או במונופוד בכל הזדמנות אפשרית.

למד להשתמש במשולש החשיפה
כדי שהתמונות שלך ייראו במיטבן, עליך לשלוט בשלושת היסודות: צמצם, מהירות התריס ו- ISO.

עליכם להבין גם את מערכות היחסים בין שלושת הפקדים הללו. כשאתה מתאים את אחד מהם, בדרך כלל תצטרך לשקול לפחות אחד מהאחרים, כדי להשיג את התוצאות הרצויות.

השימוש במצב Auto דואג לבקרות אלה, אך אתה משלם את המחיר של לא לגרום לתמונות שלך להיראות כמו שרצית אותן, ולעתים קרובות מאכזב.

השתמש במסנן מקטב
אם אתה יכול לקנות פילטר אחד בלבד לעדשה שלך, הפוך אותו למקטב.

המקטב המומלץ הוא מעגלי מכיוון שאלו מאפשרים למצלמה שלכם להשתמש TTL (דרך העדשה) מדידה כמו חשיפה אוטומטית.

פילטר זה מסייע בהפחתת השתקפויות מהמים כמו גם ממתכת וזכוכית; זה משפר את צבעי השמיים והעלים ועוזר לתת לתמונות שלך את גורם ה- WOW. זה יעשה כל זאת תוך הגנה על העדשות שלך. אין סיבה שלא תוכל להשאיר את זה לכל הצילומים שלך.

צור חוש עומק
כשמצלמים נופים זה עוזר ליצור תחושת עומק, במילים אחרות, זה גורם לצופה להרגיש כאילו הוא שם.

השתמש בעדשה רחבה לזווית לתצוגה פנורמית וצמצם קטן בגודל F / 16 ומטה כדי לשמור על חזית הרקע והרקע. הצבת חפץ או אדם בקדמת הבמה עוזרת לתת תחושת קנה מידה ומדגישה עד כמה המרחק הוא רחוק.

השתמש בחצובה במידת האפשר, שכן צמצם קטן בדרך כלל דורש מהירות תריס איטית יותר.

השתמש ברקעים פשוטים
הגישה הפשוטה היא בדרך כלל הטובה ביותר בצילום דיגיטלי, ועליכם להחליט מה צריך להיות בצילום, תוך לא לכלול שום דבר שהוא הסחת דעת.

במידת האפשר בחר רקע רגיל – במילים אחרות, צבעים ניטרליים ותבניות פשוטות. אתה רוצה שהעין תימשך למוקד התמונה ולא לכתם צבע או למבנה מוזר ברקע. זה חיוני במיוחד בצילום בו הדגם ממוקם מחוץ למרכז.

אל תשתמש בפלאש מקורה
פלאש יכול להראות קשה ולא טבעי, במיוחד עבור דיוקנאות מקורה. לכן, ישנן דרכים שונות בהן תוכלו לצלם תמונה בתוך הבית מבלי להיזדקק לפלאש.

ראשית, דחפו את ה- ISO למעלה – בדרך כלל, ISO 800 עד 1600 יעשו הבדל גדול למהירות התריס שתוכלו לבחור. השתמש בצמצם הרחב ביותר האפשרי – בדרך זו בהיר יותר יגיע לחיישן, ותהיה לך רקע מטושטש ויפה. שימוש בחצובה או בארה”ב. עדשה היא תמונה נהדרת להימנע מטשטוש.

אם אתה בהחלט חייב להשתמש בפלאש, השתמש בפלאש עם ראש שאתה יכול לסובב, והפנה את האור לתקרה בזווית.

בחר את ה- ISO הנכון
הגדרת ISO קובעת עד כמה המצלמה שלך רגישה לאור וגם כמה עדין גרגר התמונה שלך.

ה- ISO שאנו בוחרים תלוי במצב – כאשר חשוך אנו צריכים להעלות את ה- ISO למספר גבוה יותר, נניח כל דבר בין 400 ל -3200 מכיוון שהדבר יגרום למצלמה להיות רגישה יותר לאור, ואז אנו יכולים להימנע מטשטוש.

בימי שמש אנו יכולים לבחור ISO 100 או בהגדרה האוטומטית שכן יש לנו יותר אור לעבוד איתו.

פן ליצירת תנועה
אם אתה רוצה לתפוס נושא בתנועה, השתמש בטכניקת הסירוג. לשם כך, בחר במהירות תריס סביב שני צעדים נמוכים מהנדרש – לכן עבור 1/250, אנו בוחרים 1/60. שמור את המצלמה שלך על הנושא כשאצבעך באמצע הדרך בתריס כדי לנעול את המיקוד וכשתהיה מוכן, צלם את התמונה, זכור לעקוב אחריהם תוך כדי תנועה.

השתמש במידת חצובה או חדרגל במידת האפשר כדי למנוע רעידות מצלמה ולקבל קווי תנועה ברורים.

ניסוי עם מהירות התריס
אל תפחד לשחק עם מהירות התריס כדי ליצור כמה אפקטים מעניינים.

כשאתה מצלם צילום לילה, השתמש בחצובה ונסה לצלם עם מהירות התריס שנקבעה על 4 שניות. תוכלו לראות שתנועת האובייקט נלכדת יחד עם כמה שבילים קלים.

אם תבחר במהירות תריס מהירה יותר של נניח 1/250 משנייה, השבילים לא יהיו ארוכים או בהירים; במקום זאת, תקפיא את הפעולה.

נסה לצלם קומפוזיציות אחרות עם חפצים או רקע נעים כמו גלים על חוף הים, המוני אנשים שהולכים, מכוניות יוממות, עם מהירויות תריס שונות כדי לתפוס תנועה מטושטשת או תמונות תמונות המקפיאות הכל בחדות בזמן.

בכל פעם שמשתמשים במהירויות תריס איטיות כדי לטשטש תנועה, חשוב כי המצלמה מתייצבת בכדי למנוע רעידות מצלמה.

אם אתה חושב לבזבז אלפים על מצלמות ועדשות חדשות, חשוב פעמיים.

אנשים בדרך כלל בסופו של דבר מאוכזבים מכך שהצעצועים החדשים והמבריקים שלהם אינם מייצרים את אותו גורם “וואו” שהם ציפו לו.

אתה יכול לצלם תמונות מדהימות שאתה תהיה גאה בהן, אפילו עם מצלמה דיגיטלית צנועה שמצוידת בעדשת הזום הרגילה שלה. אבל אתה צריך לקבל הבנה איתנה של היסודות.

זו הסיבה שחשוב מאוד לשלוט בקומפוזיציה ובאור, לפני שתבזבז משהו על ציוד חדש.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *